ŠvP RADVANICE 21.6.- 28.6.2011

21.06.2011 14:07

Zpravodajky Terka Š. a Sárka 4.C

1. den

To byl ale ruch! Všichni jsme se sešli před školou s kufry a taškami. Po chvilce se nakládaly kufry do autobusu a potom jsme se naložili i my. Mávali jsme rodičům jako o život a nemohli jsme se dočkat, až naše cesta začne. V autobuse se někdo nudil a někdo ne. Někteří si vytáhli časopisy, knihy a nebo křížovky. Jiní také odpočívali a spali. Myslím, že nikomu nebylo v autobuse špatně kromě Klárky B. (stihla to do pytlíku). Než jsme dorazili do našeho cíle byly to 4 hodiny. Ten pension vypadal z venku staře, ale zevnitř vypadal moc pěkně. Pokoje jsou hezké se šesti lůžky. Někde jsou i palandy, na kterých spí čtvrťáci. Jídelna je velká a zdobená kožešinami různých zvířat a chomouty. První den jsme k obědu měli kmínovou polévku a jako hlavní chod jsme měli řízek s bramborovou kaší. Po obědě jsme začali vybalovat a pak jsme měli odpolední klid. Potom jsme šli na vycházku. Když jsme se vrátili z vycházky, šli jsme si hrát do "Malíčkova". Dětská dřevěná vesnička s mnoha prolézačkami. K večeři jsme měli zeleninový salát salát s těstovinami. Hm... vaří tady dobře. Po večeři jsme šli na pokoje a potom jsme šli do učebny, kde jsme kreslili karty na bodování. Celý den jsme si moc užili!

2. den

Dnes jsme se probudili do slunečného dne a tak jsme byli od rána venku. Hráli jsme si, plnili úkoly, soutěžili. Ve středu bylo velmi pěkné počasí. Prvňáčci zažili pohádkovou cestu, ve které vystoupili princezny, medvědi, loupežníci, ohniváci, šašci a zakleté víly. Večer nás čekaly scénky rytířských rodů a nakonec veselé řádění s písničkami. Bylo to super a už se těšíme na výlet.

3. den

Výlet do Ratibořic a Adršpašských skal se nám opravdu vydařil. Vyrazili jsem hned po snídali a vrátili se až na večeři. Bezva počasí, prima nálada, nádherná příroda. Po večeři nám ještě zbyl dostatek sil na TENISOVÝ TURNAJ. Byl to moc pěkný den. Všechny nás moc potěšily vzkazy od vás z domova.

Dnes jsme byli na výletě v Adršpašských skalách a na Ratibořickém zámku. V zámku to bylo velmi krásné. Bylo tam velmi hodně pokojů, například: pokoj pro komornou, kněžnu, ale i pánský salon, dámský salon i společenská místnost, obrovská kuchyň i zahrada byly úchvatné. Dále jsme byli v Babiččině údolí. Viděli jsme tam její chaloupku a Viktorčin splav. V Adršpašských skalách jsme hledali různé hory a homole. Homole se jmenovala "Cukrová homole".Potom hory Sloní náměstí, Milenci, Želva a Velká panorama. Podívali jsme se také na malý a velký vodopád. Byli jsme v myší díře a viděli jsme hromový kámen. K němu se váže děsivá pověst:

Prý dva angličtí dobrodruhové chtěli vidět a slyšet bouřku v Adršpašských skalách. Čekali osm dní než se spustila bouřka. Bylo obrovské krupobití a lilo jako z konve. Potom se ze skal odlomil veliký kámen. Dobrodruzi tu po noci v Adršpašských skalách nechtěli být ani za všechny poklady světa. Tak končí pověst o hromovém kameni.

4. den

Dopoledne jsme společně oslavili svátek všech Honzíků na olympiádě CHYTRÉHO HONZY. Soutěžilo se v mnoha disciplínách. Nejvíce legrace jsme si však užili ve vodní míčkové bitvě. Hráli jsme tyto hry: běh s kamarády, házení za gumáky, slalom s vodním míčkem na  lžíci, skok do dálky a nakonec balónková bitva. Vstupenkou byla jedna gumovka. Po soutěžích jsme šli na pokoj, potom na oběd. Po obědě byl polední klid. Na odpolední vycházce jsme došli na hřbitov, chtěli jsme si prohlédnout místní kostel, ale byl již zamčený. Zpátky jsme se vraceli lesem, kde jsme hráli pantomimu. K večeři byl guláš, všem po dlouhém dni moc chutnal. Snad se Honzíkům soutěže na jejich počest líbily a dnešní svátek si pěkně užili. Dopolední super počasí vystřídal déšť a bouřka. Snad se počasí brzy umoudří.

5. den

Celé dnešní dopoledne jsme opět řádili v lese. Úkoly, hry, soutěže, stavění domečků... Cestou na oběd nás sice stihla dešťová přeháňka, ale hned po poledním klidu jsme se opět vydali do přírody. Čeká nás super podívaná (hlavně pro kluky) - MISTROVSTVÍ ČR V CROSS COUNTRY (závody čtyřkolek).Večer čtvrťáci připravili prvňáčkům stezku odvahy.

6. den

Dnes se máme opět na co těšit. Dopoledne jsme si zařádili ve skákacím hradu a odpoledne ná čeká RADVANICKÝ DĚTSKÝ DEN.

7. den

To nám to pěkně uteklo...rozdáme vysvědčení, zabalíme a hurá domů na prázdniny......